Weekje vakantie in Palawan!

21 juni 2016 - Manilla, Filipijnen

Weer een nieuwe blog over mijn weekje vakantie in Palawan. Ja waar ga ik beginnen met vertellen?!

Vrijdag 10 juni hadden we onze vlucht vanaf davao richting manila, en daarna nog van manila naar Palawan. We kwamen aan op Puerta Princessa, dit is een plaatsje op Palawan. We zijn gelijk naar het hostel toe gegaan om onze spullen neer te leggen. Even rond gelopen, wat gegeten in een restaurant daarzo en toen gaan slapen.
De volgende dag konden we lekker uitslapen (voor zover dat kon met het bed daar haha). We hebben een paar boodschappen gedaan, en toen zijn we naar de butterfly garden gegaan. Veel vlinders gezien, maar ook een slang om mn nek gehad, en een schorpioen op me hand gehad! Dood eng haha.
Zondag gingen we richting El Nido. Dit is een ander plaatsje op Palawan. De bus reis duurde 6uur. Die 6 uur duurde echt ontzettend lang, voor al omdat de weg echt heel hobbelig was. Toen we eenmaal in El Nido waren, konden we nog niet op onze kamer omdat deze nog schoon gemaakt werd. Dus hebben we daar een beetje rond gelopen, en een beetje gekeken wat we daar konden doen. Daarna alle spullen op de kamer gelegd. In de avond even iets gegeten, en weer beetje optijd gaan slapen.
Maandag zijn we naar het strand gegaan. Super mooi was het daar, en echt heeerlijk weer! Lekker tijdje in het zonnetje gelegen, alleen jammer van de zand vlooien.. Toen we terug kwamen wel ruzie gehad met de trycicle bestuurder hahaha, hij vroeg echt super veel geld voor het heen en weer brengen van ons.
Dinsdag hebben we scooters gehuurd, zodat we niet weer ruzie kregen met een trycicle bestuurder. En het was ook een stuk goedkoper, en leuker! Eerste keer dat ik op een scooter heb gereden. Vooral eng op de wegen daar, want zoals ik net al zei, ontzettend hobbelig en veel steentjes en grint. We zijn in de avond nog even naar een bar geweest, en daar lekker wat gedronken.
Voor woensdag hadden we een boot tour geboekt. We zijn daarbij op verschillende kleine eilandjes geweest, die rond El Nido liggen. Daar kon je snorkelen en zwemmen.
Donderdag heb ik niet veel gedaan, beetje rond gelopen samen met Deborah door El Nido. Zij voelde zich namelijk al de hele week niet lekker, en is de hele week niet mee gegaan omdat ze met koorts op bed lag. Dus ben ik toen maar een dagje bij haar gebleven. In de avond had ze weer ontzettend hoge koorts, dus toen hebben we besloten dat wij samen vrijdag ochtend terug zouden gaan naar Puerta princessa, om daar naar een ziekenhuis te gaan. Daar heeft ze aan een infuus gelegen, omdat ze dengae had, dat is een tropische ziekte die hier vaak voor komt in de Filipijnen.
Tot maandag ochtend zijn we daar gebleven, toen mochten we eindelijk gaan omdat het al een stuk beter ging met Deborah. Heel gedoe met het betalen, daardoor hebben we super lang moeten wachten in het ziekenhuis, waardoor we de vlucht hadden gemist richting Davao.. Heel gestress, kwamen we er uiteindelijk achter dat de rest van onze groep ook nog op dat vliegveld was, omdat de vlucht gecanceld was. Geluk bij een ongeluk dus! De volgende vlucht was ook gecanceld, en de vlucht daarna had vertraging (jaa, hoe krijgen ze het voor elkaar haha). We zouden eigenlijk de vlucht om 9.55 hebben, uiteindelijk hadden we hem om 19.35! De overstap daardoor ook gemist (die we al 2x om geboekt hadden). Waardoor we hebben moeten overnachten op Manila, want de eerst volgende vlucht ging de volgende ochtend pas, vandaag dus. Hierdoor hebben we vandaag geen stage kunnen lopen, deze zou op de IR zijn. Het vliegveld heeft een hotel voor ons geregeld zodat we wel konden overnachten. Het werd ook nog is vergoed door het vliegveld, omdat we onze vlucht nooit hadden kunnen halen in die korte tijd. En wat voor een hotel! Na al dat wachten van gister, en het gestress van alles, hadden we een luxe hotel, heerlijke douche (eindelijk warm water!!) en een heerlijk bed. Helaas wel vroeg op moeten staan omdat onze vlucht vroeg ging. We zitten nu te wachten op het vliegveld in Manila, en hebben over een klein uurtje onze vlucht terug. Hopen dat deze niet weer vertraging heeft haha.
Heel veel mee gemaakt dus! En ik heb de helft nog maar gezegd omdat het veel te veel is om te vertellen.
Volgende week zet ik weer een nieuwe blog erop over mijn stage weekje op de ER.

1. Andre:
    21 juni 2016
    Dank je wel, voor dat er was voor Deborah !