Laatste reis verhaal over de Filipijnen.

6 augustus 2016 - Lapu-Lapu City, Filipijnen

De laatste update over mijn reis door de Filipijnen. Zijn alweer 2 weekjes voorbij, en ik heb heel veel gezien daarin!

Op maandag 25 juli zijn we met de hele groep wezen clifdiven, was in het begin heel eng haha. Daarna zijn we met zijn allen naar een bee farm geweest, en daar hebben we ook gegeten (wat echt heerlijk was!). Daarna zijn we gelijk richting siquijor gegaan, waar we om half 2 's nachts aankwamen. Mooi hostel, dicht bij het strand en een zwembad erbij.
Dinsdag zijn we naar een waterval gegaan, verder beetje rond gescooterd, en naar een punt gegaan waar je erg mooi uitzicht had.
Woensdag zijn we gaan snorkelen, bij een Nederlandse duikschool! Het snorkelen was erg mooi, en toen heb ik besloten om een fundive te gaan doen.
Die fundive heb ik donderdag gedaan. In het begin ging die man van de duikschool een paar tekens leren, en moesten we ondiep het water in en dan gewoon op de grond gaan zitten zodat je wel met je hoofd onder water zat. Daar moest ik dus een paar oefeningen uitvoeren, en toen gingen we verder het water in. Heel leuk om een keer te duiken, maar ook best eng. Heb heel veel vissen gezien, en zelfs een schildpad!
Op de vrijdag zijn we richting apo island gereisd, een best klein eilandje. Hier kwamen we best laat aan, dus hebben niet echt veel meer op de vrijdag gedaan.
Zaterdag heb ik een groot deel van de dag op bed gelegen, omdat ik amper kon lopen. Heb namelijk een geïnfecteerde muggenbeet op me been zitten (nu nogsteeds helaas..), en deze deed heel erg pijn.
Zondag zijn we heel vroeg op gestaan om te snorkelen. Vlak bij het strand zouden heel veel schildpadden zijn namelijk. We hebben er 4 gezien! Daarna ben ik terug in me bed gaan liggen om nog even te kunnen slapen. Hierna was ik ziek.. Over moeten geven een aantal keer, had verhoging en nogsteeds erg veel pijn aan me been.
We zijn maandag weer weg gegaan van apo island, richting negros (we moesten hier alleen heen om weer een andere boot te pakken). We zijn hier gelijk naar het ziekenhuis gegaan, heb ik medicatie gekregen. Katinka ging ook naar het ziekenhuis omdat ze erg veel last van haar buik had, zeiden ze in het begin dat ze een acute blindedarm ontsteking had en een dag later geopereerd moest worden. Maar dit was het uiteindelijk gelukkig niet. Ze heeft iets verkeerds gegeten of gedronken en daardoor iets in haar darmen zitten. Ze is wel een nachtje in het ziekenhuis gebleven.
Dinsdag zijn Deborah en ik richting cebu gegaan, naar oslob (een klein plaatsje ten zuiden van cebu). Anne en Katinka waren toen nog in het ziekenhuis, maar mochten eind van de dag weg.
Woensdag hebben we in oslob met haaien gezwommen, maar het was echt veel te toeristisch helaas. Het zijn wel echt hele mooie beesten! Daarna zijn we gelijk richting een ander plaatsje gegaan op cebu.
Donderdag naar watervallen geweest daar, en verder niet heel veel gedaan omdat het weer helaas heel slecht was..
Vrijdag zijn we richting cebu city gegaan, waar iedereen naartoe zou komen.

We zitten hier nu in een dorm met iedereen, en gaan morgen middag richting huis. Kunnen we weer lekker lang in het vliegtuig zitten haha.