Reizen is dan toch echt begonnen!

10 juli 2016

Laatste weekje stage is voorbij. De tijd gaat zo ontzettend snel hier, over 4 weken zit ik nu alweer in het vliegtuig richting huis, en zijn dit allemaal herinneringen geworden.
Maandag hebben we het visum verlengd, dat was echt een gedoe haha. We hadden opgeschreven dat we hier voor stage waren, daardoor moesten we allemaal formulieren hebben om dat aan te tonen. Deze hadden we natuurlijk niet, en om dat te hebben zou het ontzettend veel geld kosten. Onze paspoorten hadden we al gegeven, dus deze vroegen we terug, maar toen was het op eens wel geregeld en waren ze al bezig met ons visum.
Dinsdag een rustig dagje gehad op stage, niet echt iets bijzonders gebeurd.
Woensdag was het suikerfeest, dus ging het health center niet door, dus waren we lekker een dagje vrij! In de avond zijn we naar een avond markt geweest. Heel veel leuke eet tentjes en kraampjes met kleren en sierraden. Natuurlijk werden we wel super erg aan gekeken, want zij zien niet vaak 'blanke' mensen haha.
Donderdag laatste stage dag gehad. Toen werd er een man binnen gebracht met een gele wond. Ze hebben die wond open gehaald, schoon gemaakt en verbonden. Ik zal verder geen details vertellen, want het was echt super vies haha. In de middag een erg heftige situatie mee gemaakt. Er waren namelijk 2 reanimaties tegelijkertijd, en beide hebben ze het niet gehaald. Een vrouw lag daar al een tijdje, en die hoorde we vlak daarvoor nog praten. Was wel even heel erg schrikken dus.. In de avond zijn we bij dodo geweest, van hem is het huisje waar we de afgelopen 10 weken hebben 'gewoond'. Ook hebben we onze backpack ingepakt.
Vrijdag gingen we vroeg weg, samen met Amor, Oliver en Herjune. Dit zijn een paar verpleegkundigen uit het ziekenhuis. We gingen richting talikud. Dat is een eilandje dicht bij de plek waar het ziekenhuis is. Hier hebben we overnacht in een tentje, en lekker van het zonnetje genoten.
Zaterdag zijn we vroeg terug gegaan vanaf talikud naar davao, daar hebben luuk iza en ik De nachtbus gepakt richting surigao. Wat een rit was dit haha, amper been ruimte, heel vaak stoppen en dat 10uur lang. We hebben net een ticket gekocht voor de boot naar cebu toe, die gaat vanavond pas dus we hebben nog even de tijd.

Het reizen is echt begonnen nu! Heb er heel veel zin in.

1. Anne Bunt:
    10 juli 2016